Wednesday, October 13, 2010

Bahasa Jepun

In the last few days.aku ada lahh blaja sikit2 bahasa jepun dgn kamus aku.haha.kamus nie ada nama.Afunan's Dictionary.dia kata nak nama ala2 cm oxford dictionary gitu.kalau ikot kan dia nak taruk nama "afnan's dictionary".(sebab nama dia afiq afnan)aku tak kasi.haha.aku suka nama afunan.tataw nape.(afunan is nama jepon bagi afnan).oh ya.kamus nie bkn buku okay.dia manusia.saje pgl kamus.coz dia selalu tolong aku translate kan mcm2 ayat dalam bahasa jepun.haha.nak tarok nama "afunan's the translator",dia tak kasi.sbb macam sama dgn en.google punya translator.dia tak suka. pape pon thx kamus.u r the best kamus i've ever had. ;D currently dia ada kat jepun.blaja kat sna.dia kata teringin nak minom air yang ada jual kat 7e nuh.alahh..SLURPEE nama nya!malangnya, kat jepon takda slurpee.haha.kesian.nanti aku nak tangkap pic aku minom slurpee n blagak sama dia.muahahaha >;D

kamus saya ;D

dia ada ajar aku beberapa ayat jepon.antaranya::-

  • kimi wo taisetsu ni suru = i'll take care of u.
  • aishiteru = i love u. (aku rasa suma org pon tawu yg nie)

  • kimi ga daisuki = i really really like u.

  • anata to isshou oeru = i want to live my whole life with u.

  • ore, onna jyanakute ai wo sagashiteru = I'm looking for love, not women (aku mencari cinta,bkn wanita) dipetik dr cerita lagenda budak setan.(dia yg kata)

    haa.ni plak kalau korang nak blaja huruf2 bahasa jepun.& nak sebut huruf tu cana kot.aku tak ingat apa kamus aku cakap.haha.kalau aku lupa apa2 yang dia ajar,dia akan ckp.farzana,"bad student".hee.tp aku mmg jenis cpt lupa ;P(nmpk ke?mcm kecik jea.agak2 sapa yg tak nmpk tu.pkai lahh magnifying glass.hehe)

.

haha.ni lahh antara yang dia ajar.banyak lagi kalau nak di ekotkan.tp wat masa nie.ckop lahh byk nie jea.so,kalau ada yang rasa2 nak blaja.boleh lahh refer kat entry2 aku yang akan datang.aku akan tarok banyak lagi ayat2 jepun yang aku blaja macam ni. ;)









.

p/s: loved ones: i love you ;)

\(^▽^*)Kalau SUKA sila lah LIKE!(*^▽^)/

No comments: