Sunday, December 19, 2010

mandi malam akan dapat penyakit tu hanya tipu semata2?? damn!

aku baru tahu mandi malam tak akan dapat penyakit. siotttt. aku tertipu selama 20 tahun aku hidup ni. huhuhu. tragis jea bunyi nya. walaupun selama ni aku percaya mandi malam tu tak elok, tapi aku mandi malam jugak. kehkehkeh :P syukur lahh benda ni tak betul. kalau tak, mesti aku dah jadi pengumpul pelbagai penyakit. orang kumpul stem, aku kumpul penyakit tak memasal.

aku memeng jenis tak boleh mandi air sejuk. gila kau, menggigil aku. boleh mati berdiri aku kalau aku mandi air sejuk pagi-pagi. selalu cuaca dah panas sikit dalam kol 10 lebih camtu baru berani menjejak kan kaki kat dalam bilik ayaq. nak advance sikit dari tu, pukul 1 baru mandi. mandi pagi and mandi tengahari sekali lahh. hahaha. jimat air. kalau aku ada class pagi, mandi air heater jea lahh. ibu aku selamber badak dia jea mandi pagi-pagi tak pakai heater. huhuhu. tulang besi betoi.

okay, aku dah menyasar mana ntah cerita sampai tak ingat dunia. back to the topic, masih tiada bukti yang menunjuk kan mandi malam boleh menyebabkan penyakit. seperti yang dijelaskan oleh Dr. Abdul Rahman Mohd Ali, salah seorang daripada Pakar Perundingan Perubatan. pakar perundingan dari mana?? korang tanya lahh en.google sendiri. malas aku cari tok korang. hahaha. aku pun petik dari google jea :P

menurut en.dokter td, orang yang mandi malam tidak terdedah dengan masalah kesihatan malah badan akan bertambah sihat dan segar sebab buang kotoran kat badan tu sebelum tidur. see?? betapa sihat nya mandi malam. so, mari lahh beramai2 buat pesta buih malam2. hahaha. melain kan orang tu memang dah ada penyakit lelah, sawan dan paru2 berair. tak digalakkan kan mandi malam. dan bagi yang memang alah kepada air sejuk macam aku ni, digalakkan mandi air heater okay.

zaman nenek moyang tok jangut kita dulu takda air heater ni. mandi kat perigi jea. paling kaya, bilik air kat luar rumah. sebab tu lahh banyak penyakit kalau mandi malam. terdedah dengan cuaca sejuk dan berembun, pastu package mandi air tempayan atau perigi yang macam air baru dikeluarkan dari freezer. konfem2 lahh penyakit senang datang. lepas tu kita akan dapat set lengkap penyakit demam, disertakan batuk dan selsema. secara tidak langsung, ia akan melemah kan imuniti badan kita. tidak gitu cik kiah??


korang suka lahh kan aku tarok gambar buih2 gini kann. hahaha. gatai naa korang.
untong nampak buih jea. =.=
\(^▽^*)Kalau SUKA sila lah LIKE!(*^▽^)/

3 comments:

Hadi said...

mandi mlm2 bole..tp xbleh lme2..
lg 1 mlm2 kalo mndi ad hantu air..
die ske cubit..pastu nnt ad bngkak2..
serius pnh tgk dpn mate..huhu

farzana ariffin said...

yea ke??
hhuhu.
takot lahh gini nak mndi malam. ~.~"

Anonymous said...

Cantiknya. Masih wujud ke owner ni? Kalau ya, nak kongsi ilmu ni. Haram publish gambar yg mendedahkan aurat secara umum..