Saturday, January 8, 2011

cerita lawak gelak putus-putus


*cerita 1

Seorang posmen yang datang menghantar surat.
” Assalamualaikum. ”
” Walaikumsalam. ”
” Ni rumah encik Sameon yea?
” Ya saya..”
” Poning kepala saya mencari alamat rumah encik ni ”
” Buat susah2 jea encik nie. Apsal tak pos jea?”



*cerita 2

Orang Asli Dan Polis
orang asli : selamat pagi tuan
polis : selamat pagi
polis : apa hal?
orang asli : saya nak buat repot tuan
polis : fasal apa tu??
orang asli : kawan saya di baham harimau.
polis : pukul berapa?
orang asli : dia tak pukul, dia terkam.
polis : habis?
orang asli : tak habis, tinggal kepala.



*cerita 3

Sebaik sahaja mengambil tempat duduk di ruang menunggu sebuah klinik, Shan
terpandang Amin sedang menangis teresak-esak. Dia segera mendekati Amin.

Shan : Kenapa menangis?
Amin : Saya datang untuk ujian darah.
Shan : Awak takut ke?
Amin : Bukan itu sebabnya. Semasa ujian darah dijalankan, mereka telah
terpotong jari saya. (Mendengarkan penjelasan Amin, Shan menangis.)
Amin : Eh, kenapa pula awak menangis?
Shan : Saya datang untuk ujian air kencing… D':


*cerita 4

KENTUT
org Amerika kentut ckp EXCUSE ME
org British kentut ckp PARDON ME
org Singapore kentut ckp FORGIVE ME
org kita kentut ckp NOT ME! NOT ME!


*cerita 5

WARNING!!
children playing outside the car
can cause accident.

adult playing inside the car
can cause children!


*cerita 6

SUATU HARI SEORANG LELAKI SEDANG MINUM DI SEBUAH KEDAI KOPI SEORANG MAMAK.

Tiba2 lelaki tu terkejut lalu memanggil mamak.Mamak dengan pantas tiba dimeja lelaki. "Hei... mamak mengapa dalam kopi aku ni ada lalat? "Mamak terkebil-kebil lalu menjawab.. "Awak bayar harga secawan kopi satu ringgit lima puluh sen saja, takkan awak mahu gajah pulak dalam cawan awak!".Lelaki tu garu kepala... ". . . . . ."


*cerita 7

Seorang murid yang baru berpindah sekolah ditanya oleh guru kelasnya..
Guru : "Kamu ni murid baru kan ?"
Murid : " Ya.. cikgu"
Guru : "Nama kamu siapa?"
Murid : "Man"
Guru : "Nama panjang kamu?"
Murid : " Mannnnnnnnnnnnnnnnn nnnnnnnnnnnnnnnnnnnn.. cikgu"


*cerita 8

Teka
Firdaus : "Apa yang engkau bawa tu?"
Ahmad : "Ayam... Cuba teka.. berapa jumlahnya? Kalu tekaanmu tepat kesemua dua ekor ayam yang aku bawa ini akan aku kasi pada mu!"
Firdaus : "Emmmm.. tiga kot..?"


*cerita 9

Suatu hari seorang ibu hairan apabila anaknya pulang awal dari sekolah tidak seperti biasa
Ibu : "Adli kenapa kamu pulang awal hari ini sedangkan jam baru pukul 10.00 pagi.."
Adli : "oo.. tadi Adli boleh jawab soalan cikgu adli dengan tepat.. lalu disuruh pulang..."
Ibu : "Oooo... bagus.. pandai anak ibu... apa soalan dari cikgu kamu itu?"
Adli : "Cikgu tanya... SIAPA YANG MEMBALING KASUT KE MUKA CIKGU ?"


*cerita 10
(situasi di rumah bujang) Ali memang suka lepas makan mencungkil sisa2 makanan di gigi. jadi dia beli 1 bekas pencungkil gigi dan diletakkan di atas meja makan di rumah bujang nya. housemate Ali turut menggunakannya. tapi yang buat Ali marah tak sampai seminggu pencunggil gigi tu dah abis.

Ali; aku bengang betul lahh. sapa guna pencungkil gigi aku tu?
Jeff; aku tak tahu. selalu aku nampak Din yang guna banyak.
Din; eh? aku pulak. aku guna sebatang jea setiap kali lepas makan. Man tak, sebab aku selalu nampak dia ambil segenggam pencungkil gigi kau. ntah buat apa ntah.
Ali; hadoi korang nie.. suka sangat membazir. cuba lah berjimat sikit. tengok macam aku. lepas guna, aku letak balik.
Din; uwekkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
Jeff; euwwwww. nasib baik aku tak guna.

\(^▽^*)Kalau SUKA sila lah LIKE!(*^▽^)/

5 comments:

███ SAYA ███ said...

CITE NO 3.. HAHAHAHAHAHA.....

Firdaus Alim said...

cite 5 agax sensor hee

farzana ariffin said...

ouhhhh. bab tu korang suka lahh eh?? hahahha ;D

Nasuha Salleh said...

cerita 4 mmg realiti sebenarrrr
haha

Entry Baru : study kat mane?

farzana ariffin said...

hahhaha. tawu takpa! ;DD