Monday, January 24, 2011

Siapa nak KURUSSS ???! (Part 2)

haritu aku ada update entry ''Siapa nak KURUSSS ???!'' kan?
haa. sapa yang tataw, korang tekan right click kat SINI and tekan new tab.
*macam lah korang tataw nak tekan macam mana kan =.=
(lepas baca 'Siapa nak KURUSSS ???!'' part 1 baru continue baca entry ni)


*ada nampak lebih kurus tak? :PP


anyway, disebabkan natang tu.
berat aku dah turun 2kg yaw!!! ;DD
hahahha. sangat puas hati. sapa belum cuba?? kena cuba!!
dari berat aku 53kg sampai jadi 51kg. hee :P
aku tanak lah kurus sgt, turun sikit pon jadi lahh.
sebab aku tinggi, nnt nampak macam papan pulak.
tinggi aku 170, korang bayangkan lah macam mana kalau aku KEDING. =.=
ada lagi jumlah kalori makanan yang aku nak kongsi.
aku letak bawah ni okay. :)


Kategori: Lauk Pauk
1. Ikan kembong kari berkuah (seekor) = 85 kalori
2. Ikan tenggiri goreng bercili (sepotong) = 142 kalori
3. Ikan kembong goreng (seekor) = 140 kalori
4. Ikan senangin masam manis berkuah (sepotong) = 210 kalori
5. Daging lembu kari berkuah (2 kotak mancis) = 130 kalori
6. Ayam kari berkuah (sepotong) = 250 kalori
7. Ayam goreng (sepotong) = 255 kalori
8. Ayam tandoori (sepotong) = 220 kalori
9. Sambal udang (setengah cawan) = 70 kalori
10. Sambal sotong (setengah cawan) = 55 kalori
11. Telor goreng (sebiji) = 110 kalori
12. Taukua goreng (sekeping) = 110 kalori
13. Kacang panggang dalam tin (2 sudu makan) = 40 kalori

Kategori: Makanan Segera
1. Peha ayam goreng (satu) = 130 kalori
2. Nugget ayam (satu) = 60 kalori
3. Kentang lecek (satu tub kecil) = 90 kalori
4. Sayur kobis hancur (satu tub) = 75 kalori
5. Burger keju (satu) = 425 kalori
6. Kentang goreng (satu kantung kecil) = 405 kalori
7. Sate ayam (secucuk) = 35 kalori
8. Pizza berkeju (sepotong) = 240 kalori

Kategori:Kuih Muih
1. Kasuiberkelapa parut (sekeping) = 160 kalori
2. Kuih lapis (sekeping) = 130 kalori
3. Bingka ubi (sekeping) = 220 kalori
4. Cekodok Pisang (sebiji sederhana) = 180 kalori
5. Popia goreng (satu) = 130 kalori
6. Popia basah (satu) = 95 kalori
7. Pisang goreng (sekeping) = 170 kalori
8. Kek biasa tanpa krim (sepotong) = 87 kalori
9. Karipap (sebiji) = 130 kalori
10. Sandwich sardin (sekeping) = 70 kalori
11. Bubur kacang (semangkuk) = 100 kalori

Kategori: Buah-buahan
1. Tembikai (sepotong) = 20 kalori
2. Betik (sepotong) = 45 kalori
3. Pisang emas (2 biji) = 76 kalori
4. Durian (5 ulas) = 64 kalori
5. Limau (sebiji) = 42 kalori
6. Jambu batu (sebiji) = 110 kalori
7. Nenas (sepotong) = 59 kalori
8. Epal (sebiji) = 63 kalori
9. Ciku (sebiji) = 44 kalori
10. Mangga (sebiji) = 103 kalori

p/s; Selamat mencuba! dahh kurus bg tahu aku! hahaha ;D
\(^▽^*)Kalau SUKA sila lah LIKE!(*^▽^)/

16 comments:

oshin said...

yo nak mencuba jugak la. huuu . tinggi i 162 je tapi berat sama u . huuu ;) wink2

Amiey White said...

Amiey nak gemuk.... T_________T

farzana ariffin said...

@ oshin ; cuba lahh! nnt kongsi resul dgn i. :P

@ amiey ; mkn ayam byk2. haha

oshin said...

kalo jenis pagi tak mkn . tengahari mkn . then mlm tak mkn . tapi owg ckp still cubby kenapa ? haha . tengahari nasi just setengah

███ SAYA ███ said...

same la tinggi ngan sya.. tiru ea.. ahahha... tp berat 70 ok x?? hehe
nk tumpang tny milo ais kalori bp ye??

farzana ariffin said...

@ oshin ; really? sikit nye u mkn yunk? turun tak??

@ saya ; milo ais x smp 100 kalori pun ;)

███ SAYA ███ said...

ye ke farzana??
thanx for da informasi..
pasni bole la balun milo ais bebanyak kn.. YES! hehe

farzana ariffin said...

@ saya ; kalau 1 gelas tak smp 100 kalori. tp jangan lahh minum banyak sgt. da cmpur2 kalori nnt, jadi banyak pulak. dalam 1 ary tu klo minum 2 or 3 glass selamat lagi rasa nya. haha

███ SAYA ███ said...

sy slalu mnum bungkus je mane ade mnum dlm gelas..
so kire bole mnum bnyk bnyk la.. hahaha

farzana ariffin said...

@ saya ; lol. ;DD pon boleyyy~~ hahaha

███ SAYA ███ said...

hahaha...
pasni bole r mnum smpai buncet..
farzana xnk buncet??
buncet cute kot..
hehehe

farzana ariffin said...

hahahahha.
takmo lahh buncet ;(

Puan Besar Shag Yahaya said...

Shag pernah turun 10 kilo sbb pantang nasi, ayam, seafoods dalam masam 5 bulan. Kyahhh~ Lepas tu naik balik sbb duduk rumah Mama =.='

███ SAYA ███ said...

xnk buncet suda..
bia sy buncet sorg sorg la..
cute kot cm doreamon..
hahahaha...

Mr. Swift said...

Uish betul ke ni? Info best kut.
Hurm tapi takpe saye memang dah sedia KURUS! Haha. :)

Psst! : No Feeling Beb, Tak Ada Perasaan?
Psst! : Kalau Nak Buang Boleh?
Psst! : Setiausaha Memang Senang Nak Sebut Tapi Kalau

s.y.a.r.q said...

ala....awk takyah kurus pon dah cantik dah :)