Wednesday, February 16, 2011

aku dah jadi BOSS! haha

semalam aku saja buat ice blanded nak minum2 sambil tulis blog. adik aku yang bongsu tu sibuk nak jugak. aku buat kan lahh satu tok dia. dia kata:

uday ; kak long apa kata kita jual air ni. mesti ramai orang beli.

aku ; siapa yang nak jual kan?

uday ; uday lahh. uday tolong kak long. uday kerja ngn kak long, kak long jd BOSS.

aku ; dah tu siapa yang nak buat air?

uday ; kak long ah.

aku ; asal kak long plak. kak long kan BOSS.

uday ; (dia diam lama gila. tengah fikir kot)

aku ; yea lahhhhh. kak long buat.

uday ; yaey! okay2! uday nak cakap ngn ibu kejap! (muka riang gila. haha)

esok nya, dia ajak kawan2 dia datang beli. perhhhh. syokk dia promosi sana sini. aku yang penat kat dapur. hampeh punya budak. aku jual singgit satu. berniaga suka2. bukan nak untung sangat pon. adalah dalam 13 orang beli. dapat lahh rm12.60sen.. aik?? macam mana 60sen tuh sesat?? patut nya rm13 lahh kan? macam ni cerita dia.

budak 1 ; akak, air ni bpe posen kak?

aku ; RM1 dik. nak ice blanded apa?

budak 1 ; strawberry.

budak 2 ; anggur.

aku ; okay. dah siap. (budak number 2 tu bayar)

budak 1 ; akak, air ni brapa 1? (dia tanya lagi =.=")

aku ; RM1 jea..

budak 1 ; nah duit. cukup tak ni?

budak 2 ; mana cukup. tu 60sen bodoh.

aku ; takpa2. boleh jugak kalau bayar 60sen :)
(macam aku cakap tadi. aku bukan nak amik untung sgt pon)

hahaha. macam tu lah cerita nye. cukup jelas tak aku cerita? seronok layan budak2 nih. so malam tu masa untuk aku bayar gaji adik aku.

uday ; kaklong, duit td dapat berapa?

aku ; RM12 lebih. kenapa?

uday ; gaji uday mana, gaji uday?

aku ; nahh. 60sen.

uday ; banyak ni jea? nak beli apa ni 60sen jea? duit blanja skolah uday lg banyak dari ni.

aku ; eh? buat beli kropok supering 3 bungkus lepas lahh.

uday ; (muka sedih plus tak puas hati. yea lahh. penat dia promosi kat kawan2 dia dapat banyak tu jea. haha)

aku ; yea lahh. nah amik RM12 ni.

uday ; yeay!! abes? kak long punya mana? kak long takda gaji jugak ke?

aku ; kak long kan BOSS. BOSS mana ada gaji.

uday ; takpa lahh. kak long amik ni 60sen ni. boleh beli supering.

aku ; =.="



p/s; sok pemenang akan diumumkannn!!! eksaited weyyy!! ;DD


\(^▽^*)Kalau SUKA sila lah LIKE!(*^▽^)/

20 comments:

Khairul Atikah @ Cik Yuki said...

hahaha kelaka tol !

uihhh igt an awek cina mana lah td..huhu

farzana ariffin said...

hahaha. melayu lahhh

elyhanna murray said...

HAHA . comel gilaa . :D

HaVoCaHoLiC!! said...

err.. super ring pon da naik 30sen la wei..HAHA

farzana ariffin said...

elyhanna ; haha. budak2.

havoc ; yea ke? ptot adik i kata tak cukup! hahahhaa

adibah said...

hahaha..
bertuah punye adik..

farzana ariffin said...

haha. tu lahh pasal.

kaizen said...

baik nye kak long...
wahahaha

farzana ariffin said...

hahaha. baik lahh sikit2. lol ;D

nur amalina bt athman said...

baiknya kakak dia.. kalau mcm nie laa.. bukak kedai mesti laris.. sebabnya kalau duit tak ckup pon bole jerr dapat barang :)

farzana ariffin said...

hahaha. suka2 jea ni. tak niat nak bisnes pon. lol ;D

kaizen said...

so sweet....

Apad Rusli said...

part yang nah amik RM12 tu macam tak caya lah..haha.rupanya kaklong ni baik jugak ye..
baik DUA kali ganda..hahaha

farzana ariffin said...

akak memang baiki kot. siot. hahahhaa

qey abdullah :) said...

hehehe :)
awakk akak yang baik .
seronok bace entry ni .

farzana ariffin said...

hehe. thx key ;)

HaFizaH aYu said...

haha adik u wat i gelak..n k.long dia pon sweet,baik ati

Nurul Afifah Addnan said...

super ring sedp~~

nazrul ashraff said...

baiknya kakak sorg ni..:p

farzana ariffin said...

hahahhha. korang lagi baik sebab rajin komen entry ni. lol ;D