Friday, March 18, 2011

Padah bila share gambar yang tak patut pada BF.

di suatu petang yang hening. takda lah hening sangat. hujan lebat time tuh. aiseh. tu semua kes nak melarat kan demam aku ah ni. *jangan merungut farzana, hujan tu suatu nikmat. anda patut bersyukur yea yea yea (ala2 Dato' fadzilah kamsah)

aku terima lah msg kat inbox aku dari Jebat Derhaka. dia hatar kat kawan2 aku sekali. siapa lagi, si beruk syaza and eis lahh. msg ni berunsur kan biru2 sikit.

mentang2 ah lately kitorang (aku dengan beruk2 ku) selalu update tentang benda2 biru ni, dapat jea berita tentang benda2 biru ni dan2 lahh nak suruh kitorang update kat blog tentang benda ni. haha. sungguh Durhaka ini Jebat. but i sukaaaaaaaaaaaaaaaa! thanks jebat for this share ;)

okay, kisah nya aku tak tau secara lanjut lahh. tapi mengikut laporan polis yang perempuan tu buat, dia kata "kawan lelaki dia guna gambar perempuan ni yang hanya berBRA sahaja buat fake akaun dekat FB".

aku tatau lah nak salah kan sapa dalam hal ni sebab aku tatau cerita yang sebenar. tapi ni jap ag kalau aku rumus kan sendiri cerita ni sapa yang salah sapa yang betul. dosa aku jugak yang bertambah berferry - ferry. haiseh. so, aku biar korang rumus kan sendiri lah eh?

aku nak kongsi gambar perempuan tu kat blog ni and censored muka dia. tapi bila fikir2 balik, kalau aku kat tempat perempuan tu, even tak nampak muka pon malu jugak siot! sebab benda tuh dah terjojol keluar kan. hish. malu tak terkata lah bila tengok barang sendiri tersebar luas kat internet. so, aku batal kan niat tak seberapa nak baik aku tu. aku kongsi salinan report perempuan tu jea lah eh??
aku tau korang kecawa sebab takda pic untuk korang cuci mata. tapi apa kan daya weyyyy. aku ni bukan jenis alim sangat. pahala aku takda lah banyak mana, dosa berlambak lahh. aku sedar diri. sobs. so, aku dalam usaha mengurangkan kebiru-biruan dalam entry aku ni.

moral of the biru story is, jangan lahh jadi terlampau bijak dengan kongsi gambar2 pakai baju kecik dengan BF2 korang ke kawan2 laki korang ke ayah tiri korang ke *eh, ada ke org kongsi pic pakai baju kecik dengan ayah tiri? =.="

sebab karang kalau dah clash ke, dia sebarkan gambar tu macam dalam kes ni tak ke naya. naya satu hal, plus malu lagi. pastu di label dengan macam2 nama oleh manusia2 yang fikir dia dah banyak pahala sangat sampai nak mengata orang. what the heck man. jaga tepi skirt korang sendiri sudah lahhh.

yang lelaki tu pon. tayah nak busuk hati sangat lah kan. dah perempuan tu tanak kat ko. ko tayah lah sebok2 nak sebar kan gambar2 gitu. ko dapat apa? dapat perempuan tu balik ke? or ko fikir ko dapat pahala belanja orang tengok gambar2 gitu? lu fikir lahh sendiri.

p/s ; tadi aku tengok komen pic perempuan ni kat fake FB dia, dah olmost 2 thousand komen kot weyyyh! bapak ahh. artis shiallll.
p/s/s: tengah cari si penyebar gambar. dapat malu kan mamat ni kat blog best jugok ni. muahahahha


sorry kalau tak suka, takda button dislike :( tapi kalau suka, boleh LIKE ;)
\(^▽^*)Kalau SUKA sila lah LIKE!(*^▽^)/

13 comments:

ツlala chanღ said...

kak...tq for ur tips tntg cra2 mndapt follwer rmai...lala da ekot n rmai yg da follow.....tq kak farzanna....love yaa....

ツlala chanღ said...

kak...tq for ur tips tntg cra2 mndapt follwer rmai...lala da ekot n rmai yg da follow.....tq kak farzanna....love yaa....

♥sophie♥ said...

haha,, terkena baru sedar kot gurl tu,, but tu la,, bole aemk wat pengajaran :)
but yg lelaki tu mmg tak patot laa,, tmbah dosa jew ,,huhu

farzana ariffin said...

lala ; welcum darl ;)

sophie ; kan kan kan

acul said...

sbb tu kn beringat...

bf bkn mean everything yg kite ley share. kalo da sah tu lain citer a...

farzana ariffin said...

tu lahhhh

♥ ch3nta Sadis ♥ said...

selisih nye la hai!!..

cetek agknye pemikiran..^^

C I K . F Y Z A said...

dua-dua owang salah.. isk3... tak baik la buat cam tu ..

~Queen Of Heart~ said...

ksian pmpuan tuh..tp salah sndri gak..
lelaki tuh pn gatal gak..huhu

kaizen said...

bak sini link...nkn ceramah free dua2....

manueng said...

kecewa xde pic...lalala~ =p

pompuan xyah la bg gamba2 yg bleh mengaibkan korg kat org len...

kalo simpan dlm enset utk diri sdiri pun jgn...kang enset tcicir, org yg jumpe tu hepi tlebih la plak kang...dah la jumpe enset...buat harta trus...dlm enset ade plak gamba baek punye...mmg konpem la dia sujud syukur trus (pastu kene sambar petir...huhu)

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

moral of story..jgn la gatai2 bg gambar tuutt kt BF, sb dia bkn suami anda..huhu~

Lovely Cik Eyka said...

waa..nak jugak tips tntg cra2 mndapt follwer rmai..hee

(^_^)v