Saturday, April 9, 2011

Bila blogger terkenal di pertikaikan.

semalam aku ada nampak link blog ni kat FB Cik Epal. link yang budak trbang tu post. korang boleh tgok kat ETRY NI. tapi malam td aku tak amik port pon. ingat entry biasa2 jea kan. malas nak BW. tengah2 demam ni. demm.

pastu td aku aku baca komen Cik Epal kat bawah post Link tuh. cakap "perghhh sentap mak nak! ahahaha. actually aku akan review blog yg berpotensi je. if x, camne lah aku nak review if barang x banyak. adeh". pastu aku jadi curious lahh nak tau kan. so aku buka dan baca. rupanya 1 lagi Entry Publisiti Murahan. ni macam kes tudung Lensa Rosak aritu lahhh. kenapa aku kata macam tuh?

Yea lahh kalau niat dia betul NAK TEGUR, dia takan List kan nama Si blogger yang terbabit. betul kan? tu nama nya nak TARIK PERHATIAN, bukan MENEGUR. niat baik budak Si Penegur ni dah terpesong. nampak tak?
*comment yang di balas penulis kpd yang mengkrtitik cara dia "menegur"

aku komen ayat bergaris MERAH dulu. hello der, media kat paper tuh kalau MENEGUR mana lahh dorang ada mention nama artis. dia just berkias2 siapa artis yang dimaksudkan. Lepas ramai orang beteka-teki sapa artis berkenaan, baru media mention nama. sebab dorang nak PUBLISITI. nak SURAT KHABAR, MAGAZINE dorang jual tu laku.

aku komen ayat bergaris BIRU pulak. if u "dont really care", kenapa sampai buat entry der? chill saja lahh.

komen untuk ayat bergaris HIJAU. yang ni aku nak gelak sikit lahh. HAHA! kalau kau bukan jenis yang "butthurt" macam yang kau cakap. entry pasal "menegur" kau ni takan wujud der. kau "menegur" pasal kau makan hati lahh "konon" dengan "dorang2" yang tak layan kau ni kan?
ececehh. yea ke "ingat takda orang nak baca?". SEMUA blogger tau kalau Publisiti jenis murahan ni di cetus, ramai yang akan baca. ke kau terlalu LAMPI nak sedar hakikat tu? yea lahh. kalau "menegur" dekat fanpage "jea" mana dapat Publisiti, Traffic, Views semua tu kat blog kau kan? takpa. aku faham :)
*keratan entry beliau yang aku crop lepas print screen.

is it necessary to call somebody "STUPID" sewaktu "menegur"?? aku dah kata. semua ni pasal Publisiti jea sebenarnya. haha. tak cukup dengan stupid. ada BITCH pulak? haha. WTF. sangat sopan cara kau "menegur" :)

si Penulis ni nak traffic kan? aku sedekah lahh kan sikit walaupon blog aku tak femes and tak banyak views. boleh lahh kot aku sedekah kan sikit2 :) so readers, CLICK SINI kalau nak baca Entry yang aku maksud kan.

dorang pon ada life. takan nak balas tweet, komen korang 24/7? bila masa dorang nak blaja?hangout ngn member?family dan sebagainya? mesti dorang balas mana yang sempat jea.

kita hanya ada 24jam sehari. 10 jam or less dah diabadikan dengan tidur. blajar, dari pagi sampai petang ada class. malam tu lahh time dorang nak rehat. hari minggu pulak masa yang nak dihabiskan dengan member, family, family member dan sebangai nya.

cukup ke agak2 nak sumbat korang dalam rutin harian dorang tu? lain lahh ada 48 jam sehari, yea lahh si follower jea dah beriban. kalau lahh yang briban tu jugak yang tweet and komen. takan dorang nak balas satu per satu kan? 24jam pon tak cukup kalau cmtu. sebab tu bukan semua nya dorang balas.

yang tak balas tu maybe masa korang tweet and komen tak kena ke. sebab aku rasa time aku tweet, okay jea. even ada jugak yang tak reply kadang2. faham2 sudah. dorang pon ada life dorang kan. korang nak tacing lebih2 kenapa. dorang tu ada bau2 bacang ngan korang ke? sampai nak tacing bagai. kenal pon tak. takat kenal kat blog jea. tayah nak cerita lebat lahh.

p/s : aku rasa kalau kau femes pon kau camtuh gak.

p/s/s : aku pon nak "menegur" jugak. HAHA!

p/s/s : syed! nanti wa review blog lu! hahaha


sorry kalau tak suka, takda button dislike :( tapi kalau suka, boleh LIKE ;)
\(^▽^*)Kalau SUKA sila lah LIKE!(*^▽^)/

18 comments:

nelly said...

ada gak cmni ..=='

Little_froggy said...

haih.. ni lah nama nya org dok bodo kan diri sendiri kod, btol2, even mmg keje gua ngadap lappy hari2, tp x semestinya gua ade masa nak balas komen org kat blog bagai, lg best maen im ngn awec cun kat fesbuk tu, HAHA! (lagi ayat mintak flying kick)

btw, apsal nak tulis nama gua dalam entry ni wei?? x pe, x nak review pon bole ape, topup 30 oke? HAHA!

KAMIHIDUP said...

manusia cmni igtkan dah pupus. :)

Cik Aish said...

err...why like diz?? menegur kene ada cara la..emmmm mcm2 la dorang ni..

♥sophie♥ said...

haihh,, ade2 jew manusia ney,, mcm2..

Ayeem Jemain said...

dia pasti berterima kasih pada ayeem ayam dan hamzah ian. malatop trafik! haha

hamzah ian said...

ayeem... hang pun ade sini.. stalkr eh.. hahaha...

hi farzana

AR The Annoying said...

hok hok, terharu aku.thanks for the advice, kau patut pos ni kt komen saja,patutlah fanatik smcm, cik epal bru appprove ya jadi friends kt fb? uhukuhuk.

LOL, entry ini bertarikh 27 March.aku rasa kau tak tgk? Dah berapa hari lepas?dah berapa post menenggelamkan entry tu? aku takde pulak nk promote mana mana? setakat personal FB? gengblogger dgn hanya 3 view?

in fact mmg sblm ni trafik blog tak pernah lebih 100.aku bukan cik epal.

jadi kau pun dikonsider cari publisiti lah sebab siap buat entry mengenai benda ni?instead of posting it on ruang komen.Hoho.

hofhof.dont be annoy by my words, its obviously stated on my header.

pity you girl.you effing make me laugh.congratz you made my day.

and to Ayeem Ayam and Hamzah Ian.yes, thank you :)

Raihana Izzati said...

Olorh.. Asal xde dislike button?

:(

Anonymous said...

hahaha. jawab la cik epal. salah sendiri kena tegur melenting. nonsense

Sca Ndx said...

LOL. trafik naik. nak jugak lettew. sbb tu buat entry ni.
hehehehe

kata kila said...

hamzah & ayeem stalker dua dua HAHA.

HAI FARZANA

Jerung Gergasi said...

klu tak mengata orang tak sah ..tak aman la manusia kalau ramai camni..huhu

Mas-Azi-Mah said...

Malaysia negara ke 22 teraman di dunia. huhuu

farzana ariffin said...

AR ; if i post kat commet. boleh tarok print screen ke? plus it wud bekomen yg panjang kan. and i tak pernah kata i tulis ni "ingat takda orang nak baca" :)

kaizen said...

btol tuh...

*kalo selalu komen Insya-Allah blogger tuh blas punyer sbb xkn dia x perasan org yg same komen2 setiap entry dorg kn??

Little_froggy said...

err.. cik AR?? apa masaalah anda sebenar nye nih?? actually, point yg si zana cakap tu ade btol nya kod, actually die post kat blog bkn nak carik trafic bagai, just rase ketidakpuasan hati ke atas kelongkangan perangai anda... try refleksi diri tu balik la wei, sbb kita manusia, suma buat silap, x payah lah nak kondem sana, kondem sini. -.-

iemanizam said...

okay, ak komen pasal blog farzana farzanto tak famous...ermmm, tak pemess keh???ahaha..teringin gak nak di review blog dasat ni..*tetibe..

untuk yg menegur tu, haaisshhh