Thursday, April 7, 2011

Harga nyawa kau RM300 jea ke wey??

ASSALAMUALAIKUM. *cehh. aryni aku baik tau, update blog bagi salam dulu. selalu nya takda. muahaha. arini aku nak cakap pasal sifat orang2 kita.

pagi tadi aku naik teksi ke class. pakcik tu suruh member aku yang kat depan pakai seatbelt, sbb takut kena saman. dia kata, "tolong pakai seatbelt yea. pelajar kalau teksi naik harga rm3 dah bising. pakcik ni kena saman rm300 kalau korang tak pakai seatbelt. haha" sebab apa dia gelak? sebab dia menegur dan melawak pada masa yang sama. LOL

so aku terfikir, korang pakai seatbelt sebab takut kena saman jea ke? takut RM300 korang melayang? bukan pakai seatbelt sebab takut nyawa korang melayang? then harga nyawa kau RM300 jea lahh wey?

tapi betul kan? kebanyakan orang2 kat Malaysia ni pakai seatbelt sebab takut kena saman. RM300 plak tuh. "daripada aku bayar saman. baik aku beli sweater macam Justin Bieber tuh. baru ramai awek datang".

ish! kau agak2, kalau nyawa ada jual. kau dapat ke dengan harga RM300 tuh? bukan awek datang, awek lari cari orang lain sebab ko dah TUTT. so agak berbaloi kan RM300 tuh untuk nyawa kau?

tak payah lahh dok komplain2 sana sini. pastu memekak, membebel, merungut segala macam. come on weyy ,Pak Polisi taruk harga mahal2 gitu sebab tanak korang buat kesalahan tuh.


p/s : sorry sebab dah lama tak update blog. busy dengan kolej and segala macam. huhu. biasa lahh shortsem kan. so, korang faham2 jea lahh eh.

p/s/s: still menunggu follower ke 1717. hehe. sapa yang jadi follower yang ke1717. inform kat twitter or FB inbox. kat page blog aku pon boleh. click kat side bar kiri atas tuh. aku akan review blog follower ke 1717 and dia akan dapat topup RM10. sorry tak banyak. hahahhaha

sorry kalau tak suka, takda button dislike :( tapi kalau suka, boleh LIKE ;)
\(^▽^*)Kalau SUKA sila lah LIKE!(*^▽^)/

7 comments:

HaKim is MiKaH said...

aiyak...biasala tu..

masa ada polis,

baru nak pakai tali pinggang keledar,
baru nak cari helmet,
baru nak fikir lesen,
baru nak fikir IC,
baru nak fikir bawak perlahan



dan,baru terfikir yang anda salah..

anyway,kalau saya unfollow pastu follow balik untuk jadi follower yang ke 1717,bole kah? :p

KAMIHIDUP said...

sayangi nyawa anda.

EmanTheHalia said...

apa salahnya.. kat seven e kan ade jual nyawa da skung 3 ringgit sekilo.. :P

Little_froggy said...

gua merasa disindir wei, HAHA,
mmg lah sayang nyawa... bak kate kawan gua, pakai ke tak,
ajal di tangan tuhan, HAHA,
lu rasa wa patot x flying kick je kawan gua tu?? :D

nelly said...

tak patut2 ..

♥sophie♥ said...

haha,, itu lahh,, org sekarang mane nye fikiran sempit.. haha

ehh kakak,, lagy 7 org je tuh :)

███ SAYA ███ said...

eh yeke??
saya x cm tu k harap maklum..
sblum tekan minyak mesti pkai seatbelt dulu..
kekadang tu xpkai gk tapi time naek moto la.. ekekekek..